Microsoft brengt pensioen onder bij LifeSight

Duizend Nederlandse medewerkers met ingang van 2018 ondergebracht bij de ppi van Willis Towers Watson

Januari 24, 2018

AMSTELVEEN, 17 januari 2018 — Microsoft brengt haar pensioenregeling onder bij LifeSight, de premiepensioeninstelling van Willis Towers Watson. Het wereldwijde technologiebedrijf voert de nieuwe regeling in per 1 januari 2018 voor de ongeveer 1.000 medewerkers in Nederland. Het is één van de grotere DC-regelingen in Nederland als gaat om het belegd vermogen.

Rawan Shalhoub, HR-directeur bij Microsoft Nederland: “We willen onze mensen beter inzicht geven in hun pensioensituatie, persoonlijker betrekken en hun eigen keuzes laten maken. In LifeSight vonden we een partner die pensioen heel inzichtelijk en duidelijk maakt voor onze medewerkers en een stap verder gaat op het gebied van medewerkersbetrokkenheid.”

“Wij zijn zeer verheugd dat Microsoft voor LifeSight heeft gekozen. De samenwerking markeert een belangrijke nieuwe mijlpaal en wij zien dit als een bevestiging van de toegevoegde waarde van onze propositie. Met dit vertrouwen kunnen wij Microsoft ondersteunen in de verdere optimalisatie van hun pensioenregeling en werknemersbetrokkenheid”, aldus Edwin van den Oever, managing director LifeSight Nederland.

Het deelnemersportaal van LifeSight vormt het hart van de pensioencommunicatie. Via webinars worden deelnemers bij de hand genomen zodat zij snel de weg naar het portaal weten te vinden. Daarnaast worden er inloopspreekuren georganiseerd waar werknemers terecht kunnen met vragen. Via slimme alerts via e-mail en een app worden werknemers bovendien op de hoogte gehouden van hun pensioensituatie. Dit aangevuld met een goed beoordeelde beleggingstrategie door best in class vermogenbeheerders maakt de propositie compleet.

Over LifeSight

LifeSight voorziet in de groeiende vraag naar onderscheidende pensioenoplossingen voor ondernemingen op het gebied van beschikbare premie regelingen. Het is een unieke pensioenoplossing, gebaseerd op persoonlijke life-cycle optimalisatie, transparante werknemerscommunicatie en onafhankelijke uitvoering. LifeSight is een initiatief van Willis Towers Watson en ondergebracht in een aparte stichting met een onafhankelijk bestuur, en werkt met externe partners op het gebied van administratie, vermogensbeheer en verzekering. Naast Nederland voert LifeSight ook pensioenregelingen uit voor organisaties in België, Engeland en Ierland.